# cestovanie
Ak žijete alebo cestujete mimo EÚ, budete možno niekedy potrebovať pomoc od svojho veľvyslanectva alebo konzulátu, napr. v prípade, že ste stratili všetky svoje veci alebo ste boli obeťou trestného činu. Čo sa však stane, ak vaša krajina nemá diplomatické alebo konzulárne zastúpenie v krajine, v ktorej sa nachádzate?
Letné obdobie predstavuje čas, kedy mnohí z nás siahajú po možnosti využitia leteckej dopravy, za účelom dostať sa do vybranej destinácie. Letenky si mnohokrát zakupujeme v rámci balíkov poskytnutých cestovnými kanceláriami, spolu s ubytovaním, stravou a inými službami. Čo však urobiť, ak Vám let zrušia? Máte právo žiadať náhradu nákladov v cestovnej kancelárii alebo u leteckého dopravcu? Odpoveď nájdete v dnešnom článku.
Pravidelné cesty do zahraničia sú dnes už pre nás samozrejmosťou. Ako je to však v prípade úrazov a náhlou zdravotnou starostlivosťou? Budete musieť za to zaplatiť, ak nemáte uzavreté komerčné cestovné poistenie?
Prinášame komplexné informácie, ktoré na základe skúseností z predchádzajúcich rokov, môžu pomôcť slovenským turistom na ceste a počas pobytu v Chorvátsku s cieľom prežiť príjemný a bezproblémový pobyt.
O právach cestujúcich v leteckej preprave sme už niekoľkokrát hovorili napríklad v tomto článku. Tieto práva sú regulované nariadením EÚ a ich význam pochopíte najmä v dovolenkovom období alebo počas pracovných ciest. Teraz vám však prinášame prelomové rozhodnutie Súdneho dvora EÚ.
Výber dovolenky, cestovnej kancelárie a úrovne služieb je definitívny. Ak už raz na zvolený zájazd nastúpite, je len veľmi ťažké ovplyvniť, čo sa bude v jeho priebehu diať. Medzi najčastejšie sťažnosti zákazníkov patrí najmä to, že im neboli poskytnuté dohodnuté služby alebo úroveň hotela nezodpovedala tvrdeniam cestovnej kancelárie.