# značka
Registrácia ochrannej známky v dnešných dňoch predstavuje stále rastúci trend a slovenské firmy či jednotlivci začínajú stále intenzívnejšie vnímať potrebu chrániť svoj biznis aj formou ochrany svojho označenia, prípadne označenia svojich produktov. Čo však v prípade, ak podľa Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky vami zvolené označenie nie je vhodné na to, aby získalo status ochrannej známky? Je možné presvedčiť úrad o opaku?
V uplynulých dňoch došlo k dohode medzi Úradom priemyselného vlastníctva SR a úradmi pre ochranu duševného vlastníctva z Európskej siete ochranných známok a dizajnov (EUIPN) o ďalšom spoločnom postupe týkajúcom sa používania ochranných známok v inej ako zapísanej podobe. Kedy takéto používanie ochrannej známky ovplyvní jej rozlišovaciu spôsobilosť si priblížime v nasledujúcich riadkoch.
Talianska spoločnosť Ferrari je majiteľom viacerých ochranných známok a dizajnov. Azda najslávnejším je ich ikonický model 250 GTO, ktorý patrí k jedným z najdrahších modelov áut na svete. Práve k uvedenému modelu stratila spoločnosť Ferrari v uplynulom období ochranu na ochrannú známku. Naopak, k nemenej slávnemu modelu športového auta Testarossa, populárnemu najmä vďaka americkej televíznej šou „Miami Vice“, si Ferrari ochrannú známku po vyhratom spore ponechať môže. O čo v jednotlivých prípadoch išlo a prečo sa jeden súdny spor Ferrari vyhrať podarilo a druhý nie, si rozoberieme v nasledujúcich riadkoch.