Viditeľnou a praktickou novinkou pre používateľa e-Služieb bude sprístupnená poštová schránka (Inbox). Komunikácia prostredníctvom tejto schránky sa vždy začína zo strany Sociálnej poisťovne, na ktorú zamestnávateľ následne reaguje.
V hornom menu e-Služieb sa nachádza položka SPRÁVY, pri ktorej sa v prípade doručenej správy zo Sociálnej poisťovne objaví červená ikonka s číslom, napr. 1 (čiže 1 doručená správa). Požívateľ po doručení takejto správy má možnosť priamo na ňu odpovedať a súčasne odoslať prílohy (dokumenty, doplnené dotazníky, formuláre a i.). Schránka teda slúži na jednoduché a bezpečné odoslanie informácie a prípadných príloh, o ktoré požiadala Sociálna poisťovňa. Zamestnávateľ nemá možnosť cez túto schránku vytvárať nové vlastné správy pre Sociálnu poisťovňu – na to slúži kontaktný formulár, ktorý je zverejnený na portáli e-Služby.
Užívateľský komfort tejto služby sa zvyšuje tým, že nová poštová schránka má aj možnosť notifikácie. To znamená, že ak zamestnávateľ chce byť informovaný o doručenej pošte zo Sociálnej poisťovne bezprostredne po jej doručení, mal by si v nastaveniach e-Služieb doplniť svoj e-mail. V takom prípade bude prostredníctvom neho ihneď informovaný o doručenej správe zo Sociálnej poisťovne, aj keď nie je práve prihlásený do e-Služieb.
Používanie novej schránky je veľmi jednoduché a vysvetlenie sa nachádza aj v aktualizovanej Používateľskej príručke na stránkach e-Služieb Sociálnej poisťovne (v časti Odvádzateľ poistného).
Sociálna poisťovňa verí, že využívanie tejto novej možnosti prispeje k väčšej bezpečnosti práce s osobnými údajmi a zníži riziko pokusov o ich zneužitie, ako sme toho boli svedkami aj v uplynulých dňoch.
Zdroj: Sociálna poisťovňa