Platiť kartou, smart hodinkami alebo mobilným telefónom už možno aj priamo u doručovateľov Slovenskej pošty. Nové multifunkčné zariadenia, ktoré umožňujú bezkontaktné platby, sú aktuálne v prevádzke u 1 000 poštových doručovateľov, píše TASR.
Do konca roka by sa tento počet mal zvýšiť na 2 500. O týchto novinkách informoval hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.
Slovenská pošta vychádza v ústrety zákazníkom
„Klienti po novom na uhradenie sumy môžu využiť platobnú kartu, smart hodinky či telefón. Umožňujú im to nové multifunkčné zariadenia, ktoré pošta postupne nasadzuje do užívania. Platba v hotovosti u doručovateľov ostáva, samozrejme, dostupná aj naďalej,“ uviedla riaditeľka obchodu Slovenskej pošty Melinda Burdanová.
Zavedenie multifunkčných zariadení podľa Slovenskej pošty zjednoduší a urýchli prácu poštových doručovateľov. Toto zariadenie totiž v sebe spája skener QR/čiarových kódov, platobný terminál, bezpečnostný prvok na oznamovanie mimoriadnej udalosti a slúži aj ako mobilný telefón.
Bezkontaktné platby pomôžu znížiť objem práce doručovateľov s hotovosťou. Nové multifunkčné zariadenie zároveň zjednoduší administratívu a umožní jednoduchšie skenovanie väčších zásielok.
„Aplikácia im ponúka prehľadné prostredie, v ktorom sa vedia rýchlejšie orientovať a je intuitívna. Zásielky vyúčtujú priamo počas pochôdzky, čo šetrí čas. Systém urýchľuje vyúčtovanie jednotlivých zásielok a znižuje riziko pochybenia,“ priblížila Burdanová. Nová služba tiež umožňuje podať zásielku priamo u poštového doručovateľa.
Multifunkčné zariadenia zavádza pošta v niekoľkých etapách. V prvej fáze ich používa 1 000 poštových doručovateľov. Do konca tohto roka by malo byť v prevádzke 2 500 multifunkčných zariadení, čo by malo pokryť vyše 60 % doručovateľskej siete. Počas roka 2025 by malo zariadenia začať používať všetkých takmer 4 000 doručovateľov.