Sezóna zmrzlín a seriálov. Investori vedia, kam vložiť peniaze

Leto je obdobím oddychu, cestovania a vyšších výdavkov, ktoré znamenajú silnú sezónu pre viaceré firmy.

„Pochopenie správania spotrebiteľov počas trhových cyklov či sezónnych výkyvov môže byť pre aktívnych investorov jednou z kľúčových zložiek k dlhodobému úspechu na finančných trhoch. Investovať sa dá aj v ‚šľapkách‘, avšak bez toho, že si investor spraví svoju ‚domácu úlohu‘, to nepôjde,” hovorí analytik finančných trhov XTB Matej Bajzík.

Darí sa veľkým menám

Medzi najväčších letných víťazov patria letecké spoločnosti, najmä Ryanair, ktorá v treťom kvartáli minulého roka štvornásobne zvýšila zisk a jej akcie v auguste vzrástli o 10,31 %. V letnej móde dominuje španielsky Inditex, zastrešujúci značky Zara, Bershka, či Pull&Bear, ktorého predaje v treťom štvrťroku 2024 stúpli o 6,8 % a akcie v auguste o 9,14 %.

Pri ubytovaní vedie v Európe Booking.com so 48-percentným podielom na trhu, pričom v letných mesiacoch dosahuje rekordnú návštevnosť a jeho akcie minulý august vzrástli o 6,69 %. V USA dominuje Airbnb. Leto je tiež silnou sezónou pre Unilever, ktorý predáva milióny nanukov Magnum.

Kategória zmrzlín narástla v treťom kvartáli minulého roka takmer o 10 %, akcie firmy stúpli o 2,59 %.

Voľnejší letný režim praje aj streamingovým platformám. Netflix v auguste minulého roka zaznamenal rast akcií o 12,24 %, pričom seriály ako Adolescence, Squid Game či Legacy pritiahli milióny divákov. Pochopenie sezónnych výkyvov a výber správnych firiem môže byť pre investorov cenným kompasom aj počas dovolenkového obdobia.

Zdroj: SITA
Tagy: