eCall a jeho účel
Integrovaná pomoc 112
Konkrétny systém po zaznamenaní autonehody svojimi špecifickými senzormi (napr.: po aktivácii airbagov, po manuálnej aktivácii tlačidlom a pod.) sám automaticky privolá záchranku, pričom sa napojí na systém integrovanej pomoci 112 a zároveň udá aj presnú polohu vozidla.
Zasielanie polohy
Nový legislatívny návrh priamo vyžaduje zaslanie presnej polohy na úrovni satelitných navigačných systémov a ako príklady uvádza systémy: Galileo, EGNOS, službu dopĺňajúcu navigačné systémy GPS, Glonass. Na základe spomínanej legislatívy autá s neaktivovaným systémom eCall nemôžu byť cez tento systém stopovateľné. Podľa Európskej komisii systém nie je permanentne pripojený do mobilnej siete a tak hackeri nemôžu prevziať nad ním kontrolu, avšak Parlament EÚ napriek tomu sprísnil formulácie ohľadom ochrany súkromia.
Účinnosť novej legislatívy
Konkrétny termín účinnosti legislatívy v oblasti eCall samotný Parlament EÚ mierne pozmenil. Pôvodný návrh vyžadoval podporu eCall na každom novom vozidle predávanom už od októbra 2015. Novšie schválené znenie ju vyžaduje už len na nových modeloch uvedených po tomto termíne s možnými výnimkami do júna 2016. Nová legislatíva však podlieha ešte schváleniu Radou EÚ a následne EP v ďalších čítaniach.
Európska komisia a jej eCall prognóza
Európska komisia návrh povinného eCall predložila v polovici minulého roka 2013. Podľa nej povinné zavedenie eCall zachráni ročne okolo 2 500 životov a zároveň skráti celkovú dobu zásahu záchranných síl po nehode:
- v mestách o 40%,
- na vidieku o 50%.[1]
[1] Článok bol spracovaný na základe informácií dostupných na internete: http://www.dsl.sk/article.php?article=15277 [online].[ 27.2.2013].