Ak ste si zakúpili letenku cez platobnú kartu a váš let bol zrušený, máte možnosť požiadať o vrátenie peňazí prostredníctvom tzv. chargebacku. Tento proces môžete iniciovať v banke, ktorá vám vydala platobnú kartu, avšak musia byť splnené určité podmienky.
Na túto možnosť upozornila agentúru TASR právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie, Sylvia Ďatelinková.
Chargback má svoje prísne podmienky
„V prípade zrušenia letu možno službu využiť, ak sú splnené základné podmienky: platba za letenku bola realizovaná platobnou kartou, k zrušeniu letu došlo zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť. Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback. Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala,“ priblížila Ďatelinková.
K žiadosti o vrátenie platby treba predložiť komunikáciu s obchodníkom, v ktorej sa zákazník snažil získať peniaze za zrušenú službu späť. Priložiť treba aj doklad o kúpe služby s informáciami o detailoch letu a cene služby.
„Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení,“ doplnila Ďatelinková.
Služba je podľa právničky určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý za letenku zaplatil platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou či prevodom sa služba nevzťahuje.
„Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti,“ doplnila Ďatelinková.