Sociálna poisťovňa zrýchľuje a zjednodušuje služby. Predstavila tri novinky

Sociálna poisťovňa rozšírila funkcie v elektronickom účte poistenca o možnosť platieb poistného pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a dobrovoľných poistencov. Zároveň sprístupnila informácie o stave konania žiadosti o dôchodok a ponúka aj predbežné vyčíslenie výšky podpory v nezamestnanosti.

Na stredajšej tlačovej konferencii o tom informoval minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš (Hlas-SD).

Čo všetko dokážu novinky?

„Pribúda nová funkcionalita, že ak si niekto požiada o dôchodok, tak presne bude mať informáciu vo svojom elektronickom účte, čo sa s jeho žiadosťou vlastne práve deje, kde sa nachádza, v akom stave konania je a kedy vlastne bude vybavená,” uviedol Tomáš.

Na posúdenie žiadosti má Sociálna poisťovňa 60 dní, v niektorých prípadoch, keď je potrebné vyžiadať a doplniť chýbajúce údaje o dôchodkovom poistení, možno túto lehotu predĺžiť o ďalších 60 dní alebo prerušiť konanie o dávke. Aj túto informáciu si žiadatelia o dôchodok nájdu vo svojom elektronickom účte.

Rovnako sú v ňom pre občanov vo veku 39 rokov a starších prístupné aj údaje o evidovaných obdobiach dôchodkového poistenia i neevidovaných (chýbajúcich) obdobiach a bývalých zamestnávateľoch.

„Druhá dôležitá funkcionalita, ktorú pridávame do elektronického účtu poistenca, je informatívna suma o dávke v nezamestnanosti,” priblížil minister. Zamestnanci si tak ešte počas pracovného pomeru môže na elektronickom účte pozrieť, akú výšku dávky v nezamestnanosti by dostali, keby o svoju prácu prišli. Zároveň si budú môcť skontrolovať, či za nich zamestnávateľ odvádza poistné.

Platba poistného a nedoplatkov

Treťou novinkou je online platba poistného, či už riadneho poistného alebo nedoplatkov, pre SZČO a pre dobrovoľných poistencov. Po novom si už cez elektronický účet budú môcť si ľudia zaplatiť poistné z pohodlia domova. Generálny riaditeľ SP Michal Tariška zdôraznil, že platobná brána sa stáva rýchlou a pohodlnou cestou k úhrade poistného a nedoplatkov.

„Veríme, že našim poistencom zatraktívni a zjednoduší plnenie si povinností. Vďaka našej novinke si ich môžu vybaviť pár klikmi v užívateľsky prívetivom online prostredí,” priblížil.

Zmeny v elektronizácii SP sa však týmto nekončia. Najnovšie, ešte na jeseň, by mala poisťovňa pripraviť mobilnú aplikáciu elektronického účtu poistenca pre Android aj pre iOS. K novým funkcionalitám by mala pribudnúť aj dôchodková prognóza.

Elektronický účet poistenca si doteraz aktivovalo približne 400.000 ľudí z celkového počtu približne 3,5 milióna poistencov.

Zdroj: TASR
Tagy:
TASR
TASR je verejnoprávna Tlačová agentúra Slovenskej republiky (tasr.sk), s ktorej súhlasom a licenciou zverejňujeme na portály právnenoviny.sk správy a informácie dôležité pre Vás, ako našich verných čitateľov.