Obchodné právo

Obchodné právo predstavuje špecializovanú oblasť práva upravujúcu podnikateľskú činnosť, obchodné spoločnosti a vzťahy medzi podnikateľmi s dôrazom na ochranu hospodárskej súťaže a záujmov spotrebiteľov. Sledujeme vývoj obchodnej legislatívy, jej aplikáciu v praxi a dopady na podnikateľské prostredie.

Prinášame informácie o obchodných zmluvách, analýzy súťažného práva a hodnotenia kvality regulácie podnikania na Slovensku. Naši redaktori vysvetľujú komplikované obchodnoprávne inštitúty a upozorňujú na časté problémy v obchodnej praxi. Vďaka našim článkom získate komplexný prehľad o právnych aspektoch podnikania a obchodných vzťahov.

Obchodné právo

Novela Obchodného zákonníka a zmeny v zodpovednosti štatutárov

Horúcou právnou témou posledných dní, je veľká novelizácia Obchodného zákonníka, z 12.10.2017, ktorá priniesla rozsiahle zmeny. Okrem noviniek pri fúziách spoločností, či opatreniam, ktoré majú zabrániť praktikám tzv. bielych  koní, stoja za zmienku aj zmeny v zodpovednosti štatutárov a iných členov obchodných spoločností.

Obchodné právo

Udelenie absolutória štatutárnemu orgánu kapitálovej obchodnej spoločnosti

Za akých podmienok sa môže kapitálová obchodná spoločnosť platne vzdať nároku na náhradu škody voči svojmu štatutárnemu orgánu?

Obchodné právo

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heureky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu. 

Obchodné právo

Kofola prehrala spor o označenie výrobkov

Nebezpečenstvo zámeny v označeniach výrobkov. Hospodárska súťaž má viaceré podoby. Jednou z nich je aj možnosť vyvolania nebezpečenstva zámeny u spotrebiteľov.