Predvianočné online nákupy prostredníctvom smartfónu plánuje 46 % spotrebiteľov. Tento spôsob platby je najpopulárnejší u obyvateľov Slovenska vo veku 18 až 35 rokov. Využívajú ho traja z piatich spotrebiteľov tejto vekovej kategórie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Visa a agentúry Ipsos, na ktorom sa zúčastnilo 1000 respondentov.
„Platba mobilom je populárnejšia u mladšej generácie. Traja z piatich Slovákov vo veku 18 až 35 rokov už platia v kamenných predajniach mobilom alebo inteligentnými hodinkami, zatiaľ čo vo veku 45 až 65 rokov je to polovica. V predvianočnom období plánuje nakupovať cez telefón až 55 % spotrebiteľov mladšej vekovej skupiny, zatiaľ čo zo staršej vekovej skupiny len 37 %,“ uviedla spoločnosť.
Tento rozdiel sa podľa nej zväčšuje pri úhradách za služby, pričom mladšia skupina používa telefóny na platbu lístkov vo verejnej doprave alebo iných mesačných poplatkov až trikrát častejšie.
Z prieskumu vyplýva, že obyvatelia Slovenska pri online nákupoch najviac preferujú platby kartou cez platobné brány alebo uložené karty (65 %). Zaujímavosťou je, že 58 % transakcií na dobierku sa v konečnom dôsledku platí kartou. V kamenných predajniach využíva platby kartou 59 % zákazníkov a 23 % používa mobilné telefóny alebo inteligentné hodinky.
Spotrebitelia podľa prieskumu oceňujú platby kartou pre ich rýchlosť (91 %) a bezpečnosť (78 %). Spoločnosť dodala, že mnohé mobilné platby sa uskutočňujú prostredníctvom mobilných peňaženiek, v ktorých je karta uložená v tokenizovanej forme. Dvaja z piatich respondentov uviedli, že tieto peňaženky používajú pri online platbách.
„Tokenizácia nahrádza citlivé údaje o platobnej karte jedinečným tokenom, ktorý ponúka výhody rýchleho, pohodlného a hlavne bezpečného nakupovania. Tokenizované platby znižujú počet podvodov na internete až o 50 %,“ uzavrela spoločnosť.