# reklama
Asociácie slovenských inkasných spoločností varuje pred reklamou istej advokátskej kancelárie. Zavádza klientov a je neetická.
Sociálne siete poskytujú priestor pre rôzne typy zárobku a čoraz častejšie sa stretávame s tzv. influencermi. Z ich spôsobu propagácie nemusí byť úplne zrejmé, že ide o reklamu a ich fanúšikovia často vnímajú zverejňovaný obsah ako nezávislé odporúčanie. Ako je to však so zodpovednosťou influencerov za produkty a odporúčania, ktoré propagujú?
Členské štáty majú povinnosť zakázať akýkoľvek reklamný obsah, ktorým by došlo k podporovaniu neúčelného používania liečivých prípravkov. Takto rozhodla veľká komora Súdneho dvora Európskej únie (Súdny dvor) vo veci C-530/20.
Ponúkanie produktov a služieb cez telemarketing môže byť do istej miery otravné a mnohí z nás by tieto telefonáty najradšej vôbec nedostávali. Zákonodarca našťastie na túto skutočnosť myslel a do zákona o elektronických komunikáciách zaviedol tzv. zákaz vykonávania priameho marketingu bez predchádzajúceho súhlasu potenciálneho zákazníka a tzv. Robinsonov zoznam.
Reklama je v dnešnej dobe pre niekoho, kto s podnikaním len začína a chce osloviť a získať nových klientov, viac ako žiadúca. Pri pluralite podnikateľských subjektov na trhu je nutné zaujať a odlíšiť sa od konkurencie. Reklamu na tieto účely samozrejme môžu využiť aj advokáti a advokátske kancelárie, a to na propagáciu seba či nimi poskytovaných právnych služieb. Akými zásadami by sa však mala spravovať reklama v súvislosti s výkonom advokácie?
V tomto článku sa dozviete, aké povinnosti sa na Vás ako na podnikateľa vzťahujú v prípade, že nie ste platiteľom DPH, t. j. nie ste registrovaný pre daň a chcete propagovať svoje produkty alebo služby prostredníctvom reklamy na Facebooku.
Reklama predstavuje už dlhodobo integrálnu súčasť obchodného života. V súčasnej dobe predstavuje jeden z veľmi dobrých nástrojov, ktorým sa snažia súťažitelia lepšie presadiť svoje produkty, tovary, alebo služby a jednou z možností ako sa stať najlepším na trhu. Z uvedeného vyplýva, že niekedy práve prostredníctvom reklamy môže dôjsť k vymknutiu spod kontroly do takej miery, ktorého následkom je to, že voči spotrebiteľovi pôsobí klamlivo, zavádzajúco, nekalosúťažne.
Facebook, v snahe o zabezpečenie spravodlivejších volieb a najmä obmedzení kupovania reklamného priestoru a ovplyvňovania voličských preferencií zo zahraničia zavádza nové mechanizmy, ako zabezpečiť, aby ste vždy pri politickej reklame videli, že jej autor je reálna osoba, ktorá sa preukázala dokladmi totožnosti, a aj to, že to nie je umelo vytvorená zahraničná organizácia. Dôvodom pre zavedenie týchto pravidiel sú najmä blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu, ktoré by aj vďaka Facebooku mali byť na sociálnych sieťach transparentnejšie, ale aj dlhodobá snaha o zamedzenie šírenia hoaxov v súvislosti najmä s európskymi témami, ako je napríklad migrácia.
Súdny dvor Európskej únie sa zaoberal zaujímavým prípadom zubného lekára z Belgicka.
Dňa 24.9.2018 v Nitre zasahovala národná protikorupčná jednotka. Policajti zadržali dve osoby, vyšetrovateľ ich už obvinil z korupcie. V tomto prípade bol úplatok desiatky tisíc eur schovaný za reklamnú zmluvu.