Kedy sa vypláca PN na účet?

Od 11. dňa – nemocenské zo Sociálnej poisťovne

Od 11. dňa dočasnej pracovnej neschopnosti vypláca dávku Sociálna poisťovňa vo výške 55 % denného vymeriavacieho základu. Táto dávka už nie je náhradou príjmu od zamestnávateľa, ale ide o nemocenskú dávku podľa zákona o sociálnom poistení.

Kedy nárok na výplatu nemocenského nemáte?

Poistenec nemá nárok na výplatu nemocenského odo dňa porušenia liečebného režimu do skončenia dočasnej pracovnej neschopnosti, najviac v rozsahu 30 dní odo dňa porušenia liečebného režimu. Za porušenie liečebného režimu sa považuje aj porušenie nariadeného karanténneho opatrenia alebo izolácie.

Kedy presne Sociálna poisťovňa vypláca nemocenské?

Sociálna poisťovňa vypláca nemocenské spravidla raz mesačne, a to do konca nasledujúceho mesiaca po prijatí úplnej dokumentácie k dávke. Ak máte PN napr. v máji, dávka za máj bude vyplatená do konca júna, za predpokladu, že boli doručené všetky doklady.

Aké dokumenty je potrebné Sociálnej poisťovni predložiť?

  • Potvrdenie o dočasnej PN
  • Potvrdenie o trvaní PN
  • Potvrdenie o skončení PN
  • Potvrdenie zamestnávateľa o príjme a trvaní pracovného pomeru
  • Žiadosť o nemocenské

Sociálna poisťovňa začne dávku spracovávať až po doručení kompletnej dokumentácie.

Výplata nemocenského na bankový účet

Pri podaní žiadosti o nemocenské má poistenec možnosť výberu spôsobu výplaty:

  • bankovým prevodom na účet (najčastejšie),
  • poštovým poukazom na adresu (menej efektívny spôsob, ktorý môže spôsobiť oneskorenie).
Výplata nemocenského

Výplata nemocenského

Pri výbere výplaty na účet uveďte:

  • Presný názov banky
  • Číslo účtu vo formáte IBAN
  • Meno a priezvisko vlastníka účtu

Výhodou výplaty nemocenského na účet je rýchlejšie doručenie dávky a vyššia spoľahlivosť.

Oneskorenie vyplatenia nemocenského – čo robiť v takom prípade

Pri výplate nemocenského sa môže stať, že dôjde k oneskoreniu vyplatenia dávky alebo aj  k jej nevyplateniu, pričom najčastejším dôvodom je najmä:

  • chýbajúce alebo oneskorené tlačivo (napr. od lekára, zamestnávateľa a podobne),
  • nesprávne alebo neúplné údaje (napr. číslo účtu),
  • zmena zamestnávateľa,
  • technické chyby alebo administratívne preťaženie pobočky.

Ako takúto situáciu riešiť? V prvom rade si overte, či ste na poisťovňu doručili všetky potrebné dokumenty a uviedli všetky údaje správne. Ak nezistíte žiadnu chybu na Vašej strane, kontaktujte príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne telefonicky alebo e-mailom. Aby ste však predchádzali zbytočným oneskoreniam je dôležité pravidelne komunikovať s lekárom, zamestnávateľom a Sociálnou poisťovňou.

SpäťStrana 2 / 3Ďalej
Zdroj: Slov-Lex
Tagy:
Simona Kocanová
Simona vyštudovala právo na Právnickej fakulte UK v Bratislave. V Právnych Novinách sa venuje najmä témam z oblasti občianskeho a pracovného práva. V praxi v súčasnosti pôsobí na pozícií exekútorského koncipienta.