Slováci v druhom štvrťroku nakupovali cez internet medziročne viac. Z údajov platformy Shoptet, na ktorej funguje viac ako 7 600 slovenských online obchodov, vyplýva, že celkový obrat e-shopov sa zvýšil približne o 25 %.
„Zatiaľ čo minulý rok online obchody zaznamenali od apríla do júna celkové tržby 114,2 milióna eur, tento rok už išlo o 142,5 milióna eur,” konštatuje Mária Auxtová zo spoločnosti Shoptet pre Slovensko.
K rastu kumulatívneho obratu prispeli podľa nej nové e-shopy, vyšší počet objednávok, ale aj vyššia priemerná suma, ktorú Slováci za jeden nákup zaplatili. „Počet objednávok sa zvýšil z 1,3 milióna na 1,5 milióna, teda zhruba o 15 %. Približne o 7 % sa zvýšila aj priemerná hodnota objednávky, a to z 86,96 eura na 92,99 eura,” skonštatovala Auxtová.
Čo sa týka segmentov, suverénne najvyšší nárast medziročne zaznamenali objednávky potravín, a to až o 51 %. Ide o pokračovanie trendu, ktorý sa prejavil už v minulom roku. Slováci v tejto oblasti dobiehajú európsky priemer a možno podľa Auxtovej čakať, že tento segment bude rásť aj naďalej.
O 36 % stúpol aj nákup tovaru týkajúceho sa zdravia a zdravotných potrieb. Podľa Eurostatu pritom Slováci výrobky z tejto oblasti už minulý rok objednávali cez internet podstatne častejšie, ako je priemer Európskej únie. „Určite k tomu prispieva široká ponuka tovaru a často výhodnejšie ceny ako v kamenných lekárňach,” približuje Auxtová.
Čo Slováci nakupujú online?
Výrazne rástli aj ďalšie segmenty. O 30 % nákup kozmetiky a parfumov a o 27 % nákup potrieb pre domáce zvieratá. Stúpli takisto objednávky tovaru z oblasti športu a turistiky, a to o 19 %. „Nárast športových a turistických potrieb súvisí aj s lepším počasím a prázdninami, počas ktorých budú môcť ľudia zakúpený tovar využívať pri pobyte v prírode či na dovolenkách,” hovorí Auxtová.
Naopak, o pätinu poklesol nákup military tovaru. Teda napríklad nožov, taktického oblečenia, batohov a ďalšieho vybavenia.