#reklama

Právo

Trestné stíhanie zubára za reklamu svojich služieb

Súdny dvor Európskej únie sa zaoberal zaujímavým prípadom zubného lekára z Belgicka.

Právo

Úplatok bol schovaný v zmluve o reklame

Dňa 24.9.2018 v Nitre zasahovala národná protikorupčná jednotka. Policajti zadržali dve osoby, vyšetrovateľ ich už obvinil z korupcie. V tomto prípade bol úplatok desiatky tisíc eur schovaný za reklamnú zmluvu.

Obchodné právo

Reklama Lidlu je v rozpore s Etickým kódexom reklamy

Nevšedná reklama Lidlu "Máme vlastné značky, máme vlastné ceny" rozvírila pomerne pokojné vody nášho reklamného priestoru. Zadávateľ reklamy- Lidl sa totiž rozhodol použiť jednu z obchodných praktík, ktorá balancuje na hranici tzv. nekalej hospodárskej súťaže.

Občianske právo

Nové pravidlá pre reklamu výrobkov v rámci televíznych relácií

Prezentácia produktov a obchodných mien nadobudla v predošlých rokoch nový rozmer. Už to nie je len klasická reklama, ktorá očividným spôsobom prezentuje výrobky, ale aj tzv. skrytá reklama, ktorá prezentuje výrobky spôsobom ich umiestnenia priamo do televíznej relácie.

Obchodné právo

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Občianske právo

Prečo sú "Rockové CECKY" v rozpore s pravidlami reklamy?

Rockové cecky rýmujúce sa s rockovými peckami. Reklama môže mať rôzne podoby. Táto bola natoľko úspešná, že zaujala aj právnikov a pravdepodobne aj tých, čo zmienené rádio ani nepočúvajú.

By Mendhak (http://www.flickr.com/photos/mendhak/4439835259/) [CC-BY-SA-2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons Obchodné právo

Mimoprávna úprava reklamy na Slovensku - Etický kódex

Etický kódex predstavuje významný nástroj regulácie reklamy na území Slovenskej republiky a veľkou mierou prispieva k zlepšovaniu mediálneho prostredia a zvyšovaniu významu morálnych a etických princípov pred čisto materiálnymi záujmami v rámci konkurenčného boja na trhu.

Právo

Zvýšenie ochrany spotrebiteľa

V právnych vzťahoch, kde na jednej strane stojí spotrebiteľ ako fyzická osoba a na druhej strane podnikateľ, je spotrebiteľova strana považovaná vždy za tú nevýhodnejšiu a slabšiu. Aj z tohto dôvodu sa v parlamente ocitla ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa.