# Rada pre vysielanie a retransmisiu
O udelenie výnimky v súvislosti s povinnosťou hrať stanovený podiel slovenských hudobných diel požiadali Radu pre vysielanie a retransmisiu ôsmi vysielatelia. So žiadosťou o výnimku sa na Radu obrátili len komerční vysielatelia; verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska pre svoje programové okruhy udelenie výnimky nepožiadal.
Prezentácia produktov a obchodných mien nadobudla v predošlých rokoch nový rozmer. Už to nie je len klasická reklama, ktorá očividným spôsobom prezentuje výrobky, ale aj tzv. skrytá reklama, ktorá prezentuje výrobky spôsobom ich umiestnenia priamo do televíznej relácie.
Rockové cecky rýmujúce sa s rockovými peckami. Reklama môže mať rôzne podoby. Táto bola natoľko úspešná, že zaujala aj právnikov a pravdepodobne aj tých, čo zmienené rádio ani nepočúvajú.
Po rozpade Československa v roku 1993 postupne nastávali zmeny aj v jazykovej štruktúre programov. Častokrát prevažujúci český dabing bolo potrebné nahradiť slovenskou verziou a to práve z dôvodu ochrany a rozvoja štátneho jazyka.
Toto nie je prvý apríl. Dnešným dňom nadobúda účinnosť novela zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá zavádza povinné kvóty na slovenské hudobné diela. To sa mnohým vysilateľom, ale aj poslucháčom nepozdáva.