#Právo
Občianske právo
Právne perfektný súhlas dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov
Existencia vhodného právneho základu spracúvania osobných údajov je základným predpokladom determinujúcim legálne spracúvanie osobných údajov. V bežných súkromnoprávnych vzťahoch sa pomerne často vyskytuje ako vhodný právny základ práve súhlas dotknutej osoby. Ide o jednostranný právny úkon dotknutej osoby, ktorý musí spĺňať zákonom predpísané náležitosti, za ktoré je zodpovedný prevádzkovateľ, resp. podnikateľ, ktorý potrebuje osobné údaje spracúvať na ním vymedzený účel. V praxi však správna formulácia znenia súhlasu dotknutej osoby ako aj konkrétne formy jeho získavania spôsobujú zodpovedným subjektom problémy. V nasledujúcom výklade vysvetlíme všetky podstatné okolnosti správneho využívania súhlasu dotknutej osoby ako vhodného právneho základu pre právne ošetrenie základnej legality súvisiaceho spracúvania osobných údajov.
Právo
Vyčerpanie všetkých procesných prostriedkov nápravy
Ústavný súd Českej republiky rozhodoval o sťažnosti týkajúcej sa nedoručenia rozsudku o rozvode manželstva.
Právo
Nález: odmietnutie povinného očkovania dieťaťa
Dlhšiu dobu je diskutovaná otázka, či má rodič povinnosť zaočkovať svoje dieťa, ak mu táto povinnosť vyplýva síce z právneho predpisu, ale na druhej strane, s očkovaním svojho dieťaťa z určitých príčin nesúhlasí. Ohľadne tejto problematiky vydal Ústavný súd ČR koncom minulého roka rozhodnutie, ktoré môžeme považovať za prelomové.
Občianske právo
Privacy by design – inovatívny prístup k ochrane osobných údajov
Privacy by Design - súkromie ako aspekt návrhu - je možné považovať za zaujímavý prístup smerujúci k tvorbe komplexného súhrnu opatrení a interných politík, ktorého cieľom je vytvorenie funkčného systému ochrany osobných údajov, ten prináša benefit aj prevádzkovateľom, pričom nemusí ísť nevyhnutne len o zaistenie dodržiavania štátom vynucovaných všeobecne záväzných regulatívnych pravidiel vyjadrených v legislatíve.
Občianske právo
Využívanie kamerových systémov súkromnými osobami - jednotlivcami
Článok sa venuje komplexnej analýze právneho stavu spojeného s využívaním kamerového systému v podmienkach súkromných osôb jednotlivcov na účely ochrany ich majetku, zdravia alebo odhaľovania kriminality. Okrem vysvetlenia najdôležitejších aspektov predmetnej problematiky sú identifikované aj jednotlivé povinnosti prevádzkovateľa kamerového informačného systému slúžiaceho na ochranu rodinného domu, resp. obydlia.
Právo
Hlásenie krátkodobého pobytu cuzdincov
Od 15. januára 2016 ministerstvo vnútra oficiálne sprístupnilo elektronické služby, ktoré sa týkajú ponikateľov, ktorí ubytúvajú cudzincov.
Právo
Novoročné zmeny súvisiace s podávaním sťažnosti na ESĽP
Podmienky podávania sťažnosti na ESĽP sa od 1. januára 2016 zmenili. Prečítajte si ako.
Právo
Trestný zákon vrátený prezidentom
V priebehu posledného mesiaca v roku vrátil prezident SR návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa Trestný zákon, na opätovné prerokovanie Národnej rade SR. Prečítajte si, aké dôvody prezident SR uviedol.
Najčítanejšie
Odstupné v roku 2025: Výpočet, podmienky a časté chyby zamestnancov
1.
Diagnózy na invalidný dôchodok 2026: Ako sa určuje pokles schopnosti zárobkovej činnosti
2.
Opatrovateľský príspevok: ako sa zvyšuje od 1. júla 2025?
3.
Podpora v nezamestnanosti: Od roku 2026 dostanú Slováci menej
4.
Odvody živnostníkov (SZČO) a konsolidácia: Koľko zaplatíte v roku 2026?
5.
Kedy sú zatvorené obchody v roku 2025 a 2026: Prehľad sviatkov a výnimiek
1.
Diagnózy na invalidný dôchodok 2026: Ako sa určuje pokles schopnosti zárobkovej činnosti
2.
Odstupné v roku 2025: Výpočet, podmienky a časté chyby zamestnancov
3.
Odvody živnostníkov (SZČO) a konsolidácia: Koľko zaplatíte v roku 2026?
4.
Opatrovateľský príspevok: ako sa zvyšuje od 1. júla 2025?
5.
Kedy sú zatvorené obchody v roku 2025 a 2026: Prehľad sviatkov a výnimiek
1.
Odvody živnostníkov (SZČO) a konsolidácia: Koľko zaplatíte v roku 2026?
2.
Diagnózy na invalidný dôchodok 2026: Ako sa určuje pokles schopnosti zárobkovej činnosti
3.
Odstupné v roku 2025: Výpočet, podmienky a časté chyby zamestnancov
4.