#ochranné známky

Ochranná známka v rozpore s morálnymi zásadami
Ochranná známka plní v obchodných aj spotrebiteľských vzťahoch podstatnú funkciu, o to viac sa jej navrhovatelia snažia využiť kreativitu, aby potenciálnych zákazníkov oslovili, odlíšili sa a najmä, aby sa vryli do pamäti. Aké sú však hranice tejto kreativity? Hranicu by mali tvoriť akceptované morálne princípy, ale čo možno považovať za morálne nezávadný názov? Možno vetu, ktorá pri vyslovení znie ako nadávka bezproblémovo zapísať ako ochrannú známku? Právny názor generálneho advokáta Bobeka posunie možno aj vaše morálne princípy.

Adidas prehral spor. Tri prúžky sú neplatná ochranná známka!
Na stránkach Právnych novín sme vám tento rok priniesli informácie o spore jednej z najznámejších športových značiek, značky Adidas, o ochrane jej troch prúžkov. Dnes vám prinášame rozhodnutie Všeobecného súdu Európskej únie, ktorý rozhodoval o tom či tri zvislé prúžky môžu mať dostatočnú rozlišovaciu schopnosť na to, aby mohli predstavovať ochrannú známku.

Novinka z Luxemburgu: Neymar vyhral spor o neplatnosť ochrannej známky
Ochranná známka ako spôsob zvýšenia atraktivity konkrétneho produktu a zároveň ochrany pred zámenou produktov je už takmer základom, ktorý využívajú mnohí obchodníci. Možno si však ako ochrannú známku zaregistrovať čokoľvek, čo zvýši predajnosť produktu, dokonca aj meno či pseudonym známej osobnosti bez jej súhlasu? Všeobecný súd Európskej únie dnes túto otázku zodpovedal.

Svetoznáma značka Adidas zmietla snahy konkurencie o registráciu dvoch pásikov
V priebehu roka 2018 Všeobecný súd Európskej únie rozhodoval o správnosti rozhodnutia úradu Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO).

CVRIA: Bizarný spor o ochrannú známku. Bulhari chceli registrovať slovo Devin ako značku nápojov.
Bulhari chceli použiť geografický názov mesta Devin ako ochrannú známku pre ich minerálku. Ako to dopadlo?

CVRIA: Podoba keksíku Kit-Kat zapísaného ako ochranná známka bude musieť byť preskúmaná!
Padol nový rozsudok v spojených veciach C-84/17 P Société des produits Nestlé SA/Mondelez UK Holdings & Services Ltd, predtým Cadbury Holdings Ltd, a EUIPO, C-85/17 P Mondelez UK Holdings & Services Ltd, predtým Cadbury Holdings Ltd/EUIPO a C-95/17 P EUIPO/Mondelez UK Holdings & Services Ltd, predtým Cadbury Holdings Ltd.

Ochrana práv duševného vlastníctva: 36 miliónov zadržaných kusov falšovaného tovaru
Nie nadarmo je samotná ochrana práv duševného vlastníctva základným kameňom hospodárstva EÚ a kľúčovým faktorom jeho ďalšieho rastu. S tým súvisí účinné presadzovanie práv duševného vlastníctva, ktoré je nevyhnutné aj pre ochranu zdravia a bezpečnosti ľudí. EÚ si uvedomuje, že mnohé falšované výrobky akými sú potraviny, lieky, hračky pre deti a pod., vyrábané v neregulovanom prostredí, môžu pre občanov predstavovať škodu (napríklad vo forme ujmy na zdraví).