# nekalé obchodné praktiky
Reklama predstavuje už dlhodobo integrálnu súčasť obchodného života. V súčasnej dobe predstavuje jeden z veľmi dobrých nástrojov, ktorým sa snažia súťažitelia lepšie presadiť svoje produkty, tovary, alebo služby a jednou z možností ako sa stať najlepším na trhu. Z uvedeného vyplýva, že niekedy práve prostredníctvom reklamy môže dôjsť k vymknutiu spod kontroly do takej miery, ktorého následkom je to, že voči spotrebiteľovi pôsobí klamlivo, zavádzajúco, nekalosúťažne.
Naša advokátska kancelária sa okrem pôsobenia v rôznych špecializovaných oblastiach venuje aj právnym reguláciám, ktoré nielen že zaväzujú podnikateľov z administratívnoprávneho hľadiska, ale aj zasahujú do zmluvnej slobody a usporiadania kontraktuálnych vzťahov so zákazníkmi. Je to ojedinelá situácia v súkromnom práve, avšak je vytvorená práve právnymi predpismi, ktoré od podnikateľa vyžadujú plnenie ďalších povinností.
Slovo kartel asi poznáte v spojení s prívlastkom "mexický". Avšak na Slovensku ho poznáme tiež vo viacerých formách, o ktorých sa dočítate v tomto článku.
Čo znamená "zneužívanie dominantného postavenia na trhu"? Je to praktika, proti ktorej zasahuje práve Protimonopolný úrad SR.
Európska únia posilní kompetencie národných úradov dohliadajúcich nad hospodárskou súťažou prostredníctvom novej Smernice, ktorá bola práve uverejnená.
Komisia uložila spoločnosti Google pokutu vo výške 4.34 mld. EUR za porušovanie antitrustových pravidiel EÚ. Spoločnosť Google od roku 2011 zaviedla nezákonné obmedzenia pre výrobcov zariadení využívajúcich systém Android a prevádzkovateľov mobilných sietí, aby si upevnila dominantné postavenie vo všeobecnom internetovom vyhľadávaní.
Európska komisia a národné orgány na ochranu spotrebiteľa dnes uverejnili výsledky celoeurópskeho skríningu 207 webových lokalít, ktoré ponúkajú služby telefonovania v pevnej/mobilnej sieti, internetu či audio a video streamingu.
Anketa Právnická firma roka je dlhoročnou a v zásade aj jedinou súťažou zúčastnených advokátskych kancelárií na slovenskom trhu. Jej kredibilita však bola spochybnená viacerými renomovanými advokátmi.
Európska komisia dnes predkladá balík návrhov s názvom „Nová dohoda pre spotrebiteľov“, ktorým chce zabezpečiť, aby všetci európski spotrebitelia mohli v plnej miere využívať svoje práva podľa právnych predpisov Únie.
Súdny dvor dal týmto rozsudkom otvorenú možnosť členským štátom, zasiahnúť proti UBERu aj legislatívnymi prostriedkami. Tie s ohľadom na ustanovenia Smernice o elektronickom obchode nebolo možné aplikovať bez oznámenia Európskej Komisii.