# marketing
Ponúkanie produktov a služieb cez telemarketing môže byť do istej miery otravné a mnohí z nás by tieto telefonáty najradšej vôbec nedostávali. Zákonodarca našťastie na túto skutočnosť myslel a do zákona o elektronických komunikáciách zaviedol tzv. zákaz vykonávania priameho marketingu bez predchádzajúceho súhlasu potenciálneho zákazníka a tzv. Robinsonov zoznam.
Po úvodnom vetovaní zákona prezidentkou bol schválený nový zákon o elektronických komunikáciách, ktorý nadobudne účinnosť už 1. februára 2022. Diskusie pred jeho prijatím predpovedali zásadné zmeny týkajúce sa nevyžiadanej komunikácie, ako aj povinností pri zbere cookies. Aké zmeny prináša schválené znenie legislatívy Vám predstavíme nižšie.
V právnych vzťahoch, kde na jednej strane stojí spotrebiteľ ako fyzická osoba a na druhej strane podnikateľ, je spotrebiteľova strana považovaná vždy za tú nevýhodnejšiu a slabšiu. Aj z tohto dôvodu sa v parlamente ocitla ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa.