# majetok

Okrem situácií, kedy je zastúpenie advokátom povinné sa môžu vyskytnúť aj také prípady, kedy zákon takéto zastúpenie  nevyžaduje, ale vyhľadanie právnych služieb vysoko odporúčame.

21. 02. 2024 4 min. Lucia Rybanová

Trestný zákon v ustanovení § 58 ods. 2 vymenúva trestné činy, pri ktorých sa páchateľom obligatórne ukladá trest prepadnutia majetku. Z jedného z takýchto trestných činov bol v nasledujúcom prípade uznaný za vinného obvinený, ktorý namietal práve uloženie trestu prepadnutia majetku ako neprimerane prísneho vzhľadom na to, že išlo o majetok, ktorý nemal súvis s predmetnou trestnou činnosťou. Ako sa k tejto argumentácii obvineného vyjadril dovolací súd sa môžete dočítať nižšie.

01. 06. 2021 4 min. Martina Beňovská

Ohýbanie práva a prikrmovanie. S týmito pojmami prišiel nový návrh zákona k zaisťovaniu majetku, ktorý predložilo Ministerstvo spravodlivosti SR na medzirezortné pripomienkové konanie. Účelom návrhu je zaistiť efektívne vyhľadávanie a zaisťovanie výnosov, ktoré majú pôvod v trestnej činnosti, správu zaisteného majetku a nakladanie s týmto majetkom.

06. 07. 2020 5 min. Martina Vanc

Slovenská komora exekútorov odporučila súdnym exekútorom v súvislosti s pandémiou koronavírusu pozastaviť dočasne konania dražieb i vypratávanie nehnuteľností. Takisto im neodporúča robiť v súčasnosti súpisy a zaistenia hnuteľných vecí, ani osobne doručovať písomnosti.

23. 03. 2020 1 min. Redakcia

Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“) je všeobecná právna norma, ktorá neobsahuje ustanovenia, ktoré by subjektom územnej samosprávy (obciam a vyšším územným celkom, ďalej len „VÚC“) zamedzovali používanie ich vlastných finančných prostriedkov na správu , údržbu, resp. zhodnocovanie majetku iných osôb. Tento zákon rešpektuje skutočnosť, že v súlade s príslušnými ustanoveniami Čl. 65 Ústavy SR sú subjekty územnej samosprávy samostatné územné samosprávne a správne celky Slovenskej republiky, ktoré za podmienok ustanovených zákonom samostatne hospodária s vlastným majetkom a so svojimi finančnými prostriedkami. V zmysle uvedeného  v súlade s § 5 ods. 3 a § 6 ods. 3 zákona č. 583/2004 Z. z.  o použití vlastných príjmov rozpočtu obce/VÚC rozhodujú tieto subjekty samostatne.

09. 06. 2019 3 min. Redakcia

Nové pravidlá pre zaisťovanie majetku prinášajúce zlepšenie a prehľadnosť pri jeho správe dnes rezortu spravodlivosti schválila vláda SR.

29. 05. 2019 2 min. Redakcia

S vyhlásením konkurzu na majetok úpadcu spája zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o konkurze a reštrukturalizácií“) nastúpenie niekoľkých právnych účinkov. Tento právny predpis však nie je jediným, v ktorom účinky vyhlásenia konkurzu nájdeme, resp. jeho úprava nie je vo vzťahu ku konkurzom vyvolaným účinkom kompletná.

17. 09. 2018 6 min. Dominika Cukerová

Ustanovenie § 61 ods. 1 Obchodného zákonníka vymedzuje podiel ako mieru účasti spoločníka na čistom obchodnom imaní spoločnosti. Ide o všeobecné ustanovenie aplikovateľné na všetky právne formy obchodných spoločností.

29. 07. 2018 5 min. Dominika Cukerová

V tomto príspevku sa pokúsime poukázať na možnosť zmluvnej modifikácie inštitútu spoločných častí a spoločných zariadení domu.

15. 05. 2018 4 min. Dominika Cukerová

Prevádzkovanie ubytovacích služieb (hotely, penzióny atď.) ale i iných služieb, ktoré sú spojené s odkladaním vecí (napríklad fitnescentrá) je spojené so zaujímavou otázkou, a to, kto zodpovedá za škodu na veciach, ktoré si zákazník odložil alebo jednoducho vniesol do prevádzky.

21. 03. 2018 4 min. JUDr. Mária Dvončová
Strana 1 z 2