#hospodárska súťaž

Známe pekárne dostali 21-miliónovú pokutu. Uložil im ju Protimonopolný úrad
Protimonopolný úrad pokutoval pekárne Penam, ktoré založil Andrej Babiš. Poručili pravidlá hospodárskej súťaže.

Európske nariadenie zabráni šíreniu dezinformácií na Slovensku
Prezidentka podpísala novelu zákona o ochrane hospodárskej súžaťe. Legislatíva bude v súsade s európskymi nariadeniami.

Steam porušil právo EÚ
Právo európskej únie neobchádza ani svet online hier - Súdny dvor rozhodol, že platforma Steam porušila právo únie v oblasti hospodárskej súťaže zemepisným blokovaním aktivačných kľúčov na PC hry.

Juraj Steinecker: Prospech spotrebiteľa je jedným zo základných cieľov súťažného práva
Nevynechajte zaujímavý rozhovor o súťažnom práve, v ktorom sme sa venovali aktuálnej téme, a to zastropovaniu cien potravín.

Kartelová dohoda v železničnej doprave
Európska komisia vo svojom predbežnom stanovisku informovala České dráhy a Österreichische Bundesbahnen o porušovaní pravidiel hospodárskej súťaže uzavretím kartelovej dohody, ktorá mala poškodiť spoločnosť RegioJet a narušiť hospodársku súťaž.

Súd odstránil sporný web zo zoznamu konšpirátorov
Bratislavský súd vydal neodkladné opatrenie vo veci odstránenia webu Hlavný denník, známeho aj kvôli spornému obsahu, zo zoznamu projektu Konšpirátori.sk. Podľa rozhodnutia súdu ide o trvalé riešenie a nevyžaduje sa, aby prebehlo riadne konanie a dokazovanie.

Dohoda majiteľa farmaceutického patentu a výrobcu generických liekov v rozpore s právom hospodárskej súťaže EÚ
V rozsudku Generics (UK) a i. (C-307/18), vyhlásenom 30. januára 2020, Súdny dvor spresnil kritériá uplatniteľné na kvalifikáciu dohôd o urovnaní sporov medzi majiteľom farmaceutických patentov a výrobcami generických liekov v súvislosti so zákazom postupov alebo dohôd, ktorých cieľom alebo účinkom je obmedzenie hospodárskej súťaže (článok 101 ZFEÚ) a zneužitie dominantného postavenia (článok 102 ZFEÚ).

Pravidlá pre reklamu v zmysle aktuálnej legislatívy
Reklama predstavuje už dlhodobo integrálnu súčasť obchodného života. V súčasnej dobe predstavuje jeden z veľmi dobrých nástrojov, ktorým sa snažia súťažitelia lepšie presadiť svoje produkty, tovary, alebo služby a jednou z možností ako sa stať najlepším na trhu. Z uvedeného vyplýva, že niekedy práve prostredníctvom reklamy môže dôjsť k vymknutiu spod kontroly do takej miery, ktorého následkom je to, že voči spotrebiteľovi pôsobí klamlivo, zavádzajúco, nekalosúťažne.