# eshop
Nakupovanie prostredníctvom e-shopov sa dostáva čím ďalej tým viac do popredia, čo sa ešte umocnilo počas pandémie COVID-19, cez ktorú ľudia vo veľkom využívali služby internetových obchodov. Spolu s nakupovaním cez internet však prichádzajú aj rôzne riziká, pre ktoré by mali byť spotrebitelia pri internetovom nakupovaní obozretní. Prinášame Vám najčastejšie z nich, na ktoré si treba dať pri online nákupoch pozor. Zameriame sa najmä na prostredie Slovenskej republiky.
Opäť sme pozreli na zaujímavé judikáty z domova aj zo sveta. V článku sa dočítate aj o exekútorovi, ktorý veľmi lacno predal zabavené víno, o zatvorených fitnescentrách počas pandémie, o odškodnom za uniknuté fotografie obetí havárie, ale aj o tom, či môžu byť výdajne e-shopov otvorené počas sviatkov.
Nebezpečné hračky a bižutéria, správcovia bytových domov, kontrola stočených kilometrov – to je len zlomok kontrolných právomocí Slovenskej obchodnej inšpekcie. Pre našich čitateľov sme získali množstvo odpovedí na otázky týkajúce sa ochrany práv spotrebiteľov. Prečítajte si, s akými problémami sa môžete na obchodnú inšpekciu obrátiť a ako vyzerá kontrola priamo v praxi.
V júli 2020 nadobudli účinnosť ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa, ktoré zavádzajú určité zmeny v reklamačnom konaní. Novela bola prijatá v rámci balíčku zmien niektorých zákonov v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia zasiahnutým opatreniami na zamedzenie šírenia COVID-19.
Slovenská obchodná inšpekcia uskutočnila koncom minulého a začiatkom tohto roka kontrolu internetových obchodov. Zameraná bola najmä na plnenie informačných povinností predajcov vo vzťahu k spotrebiteľovi, ktoré majú povinnosť splniť ešte pred uzavretím zmluvy, ako aj kontrolu obsahu všeobecných obchodných podmienok (VOP).