#domáca správa

Občianske právo

Bilancovanie prvého roka existencie Centrálneho registra exekúcií

Služby centrálneho registra exekúcií využilo počas jeho ročnej existencie 7823 občanov. Priemerne využil každý návštevník možnosť dvoch lustrácií, teda zistení, či v ním sledovanej položke prebieha alebo neprebieha exekúcia a aké sú prípadne jej parametre.

Právo

Chystá sa nový zákon v boji proti drogám

​Napriek tomu, že na Slovensku máme jednu z najprísnejších právnych úprav v súvislosti s drogovou trestnou činnosťou, hroziace vysoké tresty evidentne nemajú ani preventívny  ani odstrašujúci účinok. Svedčia o tom aj čísla zo štatistík, podľa ktorých počet mladých ľudí experimentujúcich napríklad s marihuanou rastie.

Občianske právo

Nové pravidlá pre reklamu výrobkov v rámci televíznych relácií

Prezentácia produktov a obchodných mien nadobudla v predošlých rokoch nový rozmer. Už to nie je len klasická reklama, ktorá očividným spôsobom prezentuje výrobky, ale aj tzv. skrytá reklama, ktorá prezentuje výrobky spôsobom ich umiestnenia priamo do televíznej relácie.

Obchodné právo

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Právo

Štáty V4 sa vyjadrujú k sankciám za nedodržanie kvót

Krajiny V4 naďalej držia svoje postoje voči povinným kvótam na prerozdeľovanie utečencov. Aký vplyv však bude mať rozhodnutie Súdneho dvora EÚ v otázkach plnenia komunitárneho práva je nateraz otázne.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

Reklama Heuréky je v rozpore s Etickým kódexom!

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.