#cestovné práva

Cestovné práva: Musím platiť za zdravotnú starostlivosť v zahraničí?
Pravidelné cesty do zahraničia sú dnes už pre nás samozrejmosťou. Ako je to však v prípade úrazov a náhlou zdravotnou starostlivosťou? Budete musieť za to zaplatiť, ak nemáte uzavreté komerčné cestovné poistenie?

Meškanie lietadla kvôli defektu. Aké máte práva na kompenzáciu?
Letecký dopravca je povinný zaplatiť cestujúcim náhradu za meškanie letu v trvaní tri hodiny alebo viac v prípade poškodenia pneumatiky lietadla skrutkou nachádzajúcou sa na vzletovej a pristávacej dráhe letiska len vtedy, ak nepoužil všetky prostriedky, ktorými disponoval, aby obmedzil meškanie letu.

Ako sa počíta odškodnenie pre cestujúcich ak išlo o let s prestupom?
O právach cestujúcich v leteckej preprave sme už niekoľkokrát hovorili napríklad v tomto článku. Tieto práva sú regulované nariadením EÚ a ich význam pochopíte najmä v dovolenkovom období alebo počas pracovných ciest. Teraz vám však prinášame prelomové rozhodnutie Súdneho dvora EÚ.

Problémy so zájazdom: Ako reklamovať zájazd
Výber dovolenky, cestovnej kancelárie a úrovne služieb je definitívny. Ak už raz na zvolený zájazd nastúpite, je len veľmi ťažké ovplyvniť, čo sa bude v jeho priebehu diať. Medzi najčastejšie sťažnosti zákazníkov patrí najmä to, že im neboli poskytnuté dohodnuté služby alebo úroveň hotela nezodpovedala tvrdeniam cestovnej kancelárie.