Začiatky podnikania na Slovensku
V časoch po Nežnej revolúcii, kedy sa na Slovensku začalo slobodne podnikať, sa šance chopil pán Maximilián Málik. Ako právnika ho mnoho ľudí, nevyznajúcich sa v zákonoch ani podnikaní, žiadali o radu. A keďže sa časom okruh dopytovateľov zväčšoval, pre zjednodušenie sa rozhodol vytvoriť prvú publikáciu s názvom Poradca podnikateľa. Tá v sebe zahŕňala praktické rady, citácie zákonov a komentárov k nim. Po úspešnom predaji prvého vydania mal pán Málik k dispozícii financie na druhé, tretie a postupne ďalšie čísla. Neskôr sa ponuka rozšírila na ďalšie oblasti, a to dane, účtovníctvo, personalistika a mzdy. V roku 1993 mal Poradca podnikateľa už 15 000 pravidelných predplatiteľov. Neskôr sa stal výhradným distribútorom tlačenej Zbierky zákonov SR, ktorým je až do dnes.
Po roku 2000 prešiel Poradca podnikateľa do online sveta – a vtedy na scénu prichádza EPI – ekonomické a právne informácie, online právny systém, ktorý má dnes tisíce spokojných užívateľov.
Príbeh značky EPI
Náš deň sme začali s obchodným riaditeľom, pánom Ivanom Vozárom, ktorý vo firme pracuje už od roku 2009. V tom čase online systém EPI fungoval už 5 rokov a bola vytvorená aj sieť obchodníkov, ktorí sa dodnes osobne venujú zákazníkom po celom Slovensku. Postupne pribudli ďalšie odborné online portály - verejná správa, daňové centrum, mzdové centrum.
Samotná tlač tvorí aktuálne len 5% produktov, zvyšných 95% je tvorených online obsahom.
„Slovensko je v zákazníckej elektronizácii na vysokej úrovni oproti okolitým krajinám. Zákazníci nám pribúdajú a preto musíme EPI stále rozvíjať a prispôsobovať sa trendom,“
prezradil nám z praxe pán Vozár.
V začiatkoch požadovali klienti veľa obsahu, okolo roku 2015 sa trend začal meniť a bolo potrebné množstvo obsahu sprehľadniť – pribudli rôzne funkcie ako porovnávanie časových verzií predpisov, citačný asistent, personalizované záložky, ale aj fulltextové vyhľadávanie a iné.
Zákazníci sa časom menia, prichádza veľa mladých ľudí a s nimi aj nový štýl práce – mladá generácia požaduje rýchle, stručné a ľahko dostupné údaje. EPI sa opäť prispôsobilo a zaviedlo do svojho portfólia aj ucelené, krátke informácie. Všetky produkty sa prispôsobujú aktuálnym trendom a stávajú sa štandardom prítomnosti.
Jedno z posledných užívateľských vylepšení nájdete tu: https://www.epi.sk/clanok-z-titulky/zmeny-pre-lepsi-uzivatelsky-komfort.htm?utm_source=fbc-epi&utm_medium=post-230405&utm_campaign=c-epi-zmeny-pre-lepsi-uzivatelsky-komfort-fbc-epi-post-2304-05&fbclid=IwAR0TMr_fdZhoaMfaQCJHuBoVvDpF5r0J7Wda8uS_jLwOSpkRd3uCQR_TvcY
EPI sa neorientuje len na právnické profesie, ale aj širšiu odbornú verejnosť, je vhodné pre každého, kto potrebuje pracovať s legislatívou alebo Zbierkou zákonov. Avšak vzhľadom na odbornosť obsahu majú medzi klientmi najvyššie zastúpenie práve právnické profesie – advokáti, firemní právnici, zamestnanci štátnej a verejnej správy, justície. Právnici potrebujú pre svoju náročnú prácu kvalitný právny systém – a to je EPI absolútny právny systém. Časť klientely tvoria aj audítori, daňoví poradcovia, finanční riaditelia.
Právny systém EPI šetrí čas, v rámci vyhľadávania vám systém spoľahlivo zobrazí všetky prepojené oblasti a súvisiace dokumenty, od zákona cez komentáre až na judikatúru, ktorá sa danej témy týka.
„Treba si uvedomiť. že Google nemá nič spoločné s právom. Množstvo informácií je veľké, ale ich relevancia má význam len po moju emóciu, napr. na súde s takouto informáciou neuspejem. A práve EPI je zdrojom tých informácií, ktoré sú správne a hodnoverné,“
uviedol pán Vozár.
V rámci funkcie EPI Monitoring viete získať informácie o dianí a finančnej situácii v obchodných spoločnostiach a iných subjektoch podľa záznamov publikovaných v Obchodnom vestníku a iných verejne dostupných databázach ako sú Obchodný register SR, Živnostenský register SR, Register účtovných závierok, Centrálny register zmlúv a pod. Máte možnosť nastaviť si zasielanie notifikácií o subjektoch, ktoré sú v konkurze alebo likvidácii, aby ste nepremeškali lehoty spojené s uplatnením zákonných nárokov.
O klientov EPI sa 7 dní v týždni starajú služby zákazníckeho servisu – sem môže klient zavolať alebo napísať, ak napr. nevie niečo vyhľadať. Rovnako majú klienti k dispozícii podporu obchodných zástupcov, ktorí zabezpečujú kompletné školenia a prezentácie k využívaniu systému EPI na celom Slovensku.
EPI prepája aj teóriu s praxou, a to spoluprácou s vysokými školami a edukáciou študentov. V rámci programu EPIsmart sa študentom právnických a ekonomických fakúlt v rámci prednášok prakticky ukazuje práca s EPI, ktoré dokážu využiť či už pri samotnom štúdiu, ale aj následne v pracovnom živote. V rámci spolupráce majú fakulty systém EPI sprístupnený počas celého akademického roka za výhodných podmienok, tak pre študentov ako aj pre pedagógov. V prípade záujmu o spoluprácu si fakulty môžu dohodnúť tzv. EPI DAY – skúšobný deň, počas ktorého zástupcovia EPI odprezentujú celý systém a jeho výhody.
Redakčná časť – odborný obsah v EPI
Obsahovo sa na tvorbe EPI podieľajú desiatky pracovníkov, interných zamestnancov i externých spolupracovníkov a autorov, o čom nám bližšie porozprávali pani Strašíková a pani Sládková. Na úvod nás prekvapili informáciou, že v EPI je nahratých už viac ako milión dokumentov. Na ich tvorbe sa podieľa veľký kolektív autorov. Najnáročnejšie na spracovanie sú práve komentáre k zákonom, ktoré sú najhodnotnejším zdrojom literatúry. Okrem toho sa odborní autori a špecialisti venujú písaniu článkov, spracovaniu judikatúry, vypracovaniu rôznych vzorov, tlačív, rezortných vestníkov, video a audio školeniam. V prípade záujmu stať sa autorom je potrebné kontaktovať spoločnosť a dohodnúť si spoluprácu, autor by mal prioritne písať o sebe blízkej téme so zameraním sa najmä na praktické rady.
„O všetko, čo zverejníme, sa musíme následne starať. Musíme strážiť právne stavy, ukončiť platnosť, aktualizovať, archivovať. Máme skvelý redakčný systém vytvorený na mieru, ktorým riešime aj užívateľský komfort našich zákazníkov,“
spresnila pani riaditeľka Strašíková.
Legislatívne zmeny sú na EPI zapracované najneskôr do 48 hodín a preto musia redaktori sledovať legislatívny proces od jeho počiatku až do konca, čo vyžaduje vysokú dávku pracovného nasadenia. „Ručná“ práca zamestnancov je vysoká pridaná hodnota, ktorá zakladá kvalitu celého systému EPI, tú automatizáciou nemožno dosiahnuť.
„Napríklad pri vyhľadaní článku systém automaticky k nemu zobrazí ďalšie súvisiace informácie a dokumenty v rámci rozsiahlej databázy, aby mal klient „na tácke“ všetko rýchlo a prehľadne dostupné,“
uviedla pani Sládková.
Tematicky sa EPI venuje všetkým oblastiam práva, avšak s prioritizáciou na tie, ktoré zaujímajú klientelu. A ak niektorá téma chýba, klienti sa sami ozvú a požiadajú o doplnenie, na čo EPI reaguje promptne.
Veľká pozornosť je zameraná práve na judikatúru. V rámci databázy sú zaradené tak, aby nadväzovali na súvisiace ustanovenia právnych predpisov a praktické články. Spracovaných súdnych rozhodnutí na EPI je obrovské množstvo, medzi nimi nájdete aj české a rozhodnutia Európskeho súdneho dvora. Vyhľadávanie je jednoduché, či už tematicky, fulltextovo alebo aj podľa čísla konania. Rozšírené vyhľadávanie je aj nad komentármi, čo oceňujú mnohí užívatelia.
„Na EPI nájdete aj online výber judikatúr – ide o balík rozhodnutí zaradených vždy podľa určitých tematických celkov. Stále máme na zreteli zákazníka, ako mu uľahčiť prácu,“
vysvetlila pani Sládková.
Predplatitelia EPI dostávajú mesačných prehľad zaujímavých nových rozhodnutí súdov - Právo a judikatúra v praxi ako aj EPI Noviny – mesačník, v ktorom informuje o novej legislatíve, nájdete v ňom aj najzaujímavejšie príspevky a judikatúru za uplynulý mesiac.
Vydavateľstvo Eurokódex
Eurokódex je samostatné knižné vydavateľstvo právnickej literatúry, ktoré patrí do holdingu Poradcu podnikateľa. Je úzko prepojené s EPI a o jeho fungovaní nám porozprávala jeho riaditeľka pani Chrenková.
Vydavateľstvo vydáva v prestížnej knižnej podobe komentáre alebo monotematiky, ktoré klienti radi držia v rukách a čítajú priamo z knihy – napr. témy pracovné či občianske právo. Zjednodušene povedané tie, ktoré máme my právnici radi vystavené v knižniciach.
Aktuálne Eurokódex vydal nový komentár k Zákonníku práce. Vznik takéhoto komentára však nie je jednoduchý a rýchly proces. Na začiatku vzniku komentára sa vydavateľstvo rozhodne, akej téme sa chce venovať, akú má mať štruktúru a vyberá kvalitného autora, resp. kolektív autorov, ktorých môže byť 5-6, pri komentári k Trestnému zákonu ich bolo až 13.
„Autorský kolektív má vždy „hlavu“, niekoho, kto je na čele celej skupiny a v rámci procesu písania koriguje ostatných kolegov, zadelenie práce,“
vysvetlila pani riaditeľka.
Vznik komentára závisí aj od veľkosti diela a samozrejme od legislatívneho procesu. Napr. aktuálny komentár k Zákonníku práce bol dohodnutý pred približne 2,5 rokom, medzitým bol viackrát novelizovaný, na čo bolo potrebné počas procesu „výroby“ reagovať.
Po odovzdaní autorských textov sa zamestnanci púšťajú do jazykovej korektúry, následne redaktori spracujú redakčnú formu, u grafikov sa texty zalomia a na záver prichádza čas tlače. Okrem kvality obsahu si Eurokódex potrpí aj na dizajne.
Sledujte náš web, čoskoro budeme o nový komentár k Zákonníku práce realizovať súťaž a výherca získa prestížnu publikáciu.
EPI konferencie - prestížne podujatia na legislatívne témy
O EPI konferenciách nám viac povedala marketingová riaditeľka pani Milová. Prvé konferencie pod značkou EPI sa začali realizovať v roku 2018, v priemere ich teraz je 10 ročne, a to k horúcim legislatívnym témam ako napr. zákon o odpadoch alebo stavebný zákon. Väčšina z nich sú už prestížne ročníkové podujatia, konkrétne Kybernetická bezpečnosť bude mať túto jeseň už 4. ročník, GDPR bude 6. ročník apod.
Konferencie sú priestorom prepájania teórie s praxou, s možnosťou naživo si vypočuť pohľad tvorcov legislatívy ako aj tých na druhej strane. Prebiehajú v krásnych konferenčných hoteloch a s možnosťou oddychu či wellnessu. Je to aj ideálny priestor pre networking a vzájomné diskusie účastníkov a prednášajúcich. Podujatia sú vždy pod záštitou ministerstiev, ako aj odborného garanta, čo zaručuje vysokú kvalitu obsahu a tém. V obľúbených panelových diskusiách sú témy podávané z rôznych uhlov pohľadu, z pohľadu gestora legislatívy, tých, ktorých téma ovplyvňuje pracovne, a samozrejme aj „oponentov“, čo prináša pre účastníkov veľkú pridanú hodnotu.
Hneď v prvom roku pandémie boli EPI konferencie vysielané aj online a dnes sa už štandardne realizujú v hybridnom režime, t. j. na živo a zároveň vysielané live streamom, aj s 30-dňovým archívnym záznamom. Formu si tak môžete vybrať podľa vašich preferencií, ak sa neviete dostaviť na živo, pripojíte sa online z akéhokoľvek miesta.
Pozrite si atmosféru z konferencie Pracovné právo (článok-foto): https://www.epi.sk/clanok-z-titulky/skoncil-iv-rocnik-epi-konferencie-pracovne-pravo-2023.htm
(reportáž) https://www.youtube.com/watch?v=xPAVDcUVYhg
Advokátske kancelárie a komerčné firmy majú možnosť byť partnermi EPI konferencií a prispieť či už obsahom v rámci prednášok alebo využiť možnosť prezentácie a získania nových kontaktov, o čo je v posledných rokoch už veľký záujem. Všetky EPI konferencie zastrešuje riaditeľka úseku vzdelávania, pani Puškárová.
Na záver dňa
Ako sme úsmevne poznamenali v závere našej návštevy, EPI robí skutočne „všetko“ a jednoduchšie by bolo hovoriť o tom, čo nerobí. Kvantá kvalitných informácií, spracovaných judikatúr, komentárov k zákonom, spoluprác zabezpečujúcich vzdelávanie a šírenie správnych a relevantných informácií – a to stále nie je všetko. Jednoducho – je to absolútny právny systém.
Na návšteve sme sa cítili veľmi príjemne nielen vďaka moderným priestorom sídla firmy PP, ale najmä vďaka konkrétnym ľuďom, ktorí za EPI stoja. Veríme, že sme vám tento právny online systém priblížili a máte tak lepšiu predstavu, ako ho môžete využiť v praxi.
Právny systém EPI prináša spoločnosť Poradca podnikateľa. Onedlho to bude 20 rokov, čo spoľahlivo slúži nielen advokátom, právnikom a ekonómom na celom Slovensku. Príbeh EPI si môžete vypočuť aj podcaste PP: https://www.pp.sk/podcast/pribeh-epi---1--cast---ekonomicke-a-pravne-informacie
EPI je moderný právny systém, dostupný kedykoľvek a kdekoľvek, ktorý stojí na slovenských koreňoch a denne ho využívajú tisíce spokojných užívateľov. V prípade záujmu môžete požiadať o bezplatné vyskúšanie EPI: https://www.epi.sk/clanok-z-titulky/epi-kontakty.htm
Alebo sledujte novinky na sociálnych sieťach, EPI LinkedIn a EPI Facebook.