#spotrebiteľ

Váhu jedla v reštaurácii si môžete prekontrolovať!
Nielen váhu ovocia a zeleniny, ale aj váhu a objem jedla predávaného v reštauráciách si možete overiť priamo na mieste. Skrátka všetko čo je predávané na jednotku váhy si môžete preveriť.

Za obaly na jedlo nemusíte platiť! Alebo je to inak?
Slovenská obchodná inšpekcia sa vyjadrila k povinnosti zákazníkov platiť za obal na pokrmy v reštauráciách a donáškových službách. Spoplatňoanie obalov je údajne protizákonné.

Európska Komisia reaguje na dvojakú kvalitu súborom opatrení
V piatok 13. októbra, v deň konania summitu za rovnakú kvalitu produktov v Bratislave, vyzneli z Bruselu nasledujúce slová: "Nie je správne, aby sa niektorým občanom predávali potraviny, ktoré majú nižšiu kvalitu než potraviny s rovnakým obalom a označením predávané v iných krajinách."

Najvyšší súd vyhlásil Súťaž o najlepšiu esej
Kancelária Najvyššieho súdu Slovenskej republiky vyhlasuje pri príležitosti Európskeho dňa spravodlivosti na Najvyššom súde Slovenskej republiky súťaž o najlepšiu esej na tému „Európsky spotrebiteľ a jeho ochrana vo svetle judikatúry Súdneho dvora EÚ“.

Správa o stave Únie: Skončí sa dvojaká kvalita potravín?
O dvojakej kvalite potravín a spôsoboch jej riešenia sme písali už v tomto článku. Predseda Juncker vo svojej správe o stave Únie v roku 2017 uviedol, že Komisia v nasledujúcich týždňoch predstaví usmernenie k dvojakej kvalite potravín, ktoré vnútroštátnym orgánom na ochranu spotrebiteľa pomôžu dôslednejšie využívať existujúce právo EÚ v tejto oblasti pri odhaľovaní neoprávnených dvojakých noriem kvality potravín.

Ako sa počíta odškodnenie pre cestujúcich ak išlo o let s prestupom?
O právach cestujúcich v leteckej preprave sme už niekoľkokrát hovorili napríklad v tomto článku. Tieto práva sú regulované nariadením EÚ a ich význam pochopíte najmä v dovolenkovom období alebo počas pracovných ciest. Teraz vám však prinášame prelomové rozhodnutie Súdneho dvora EÚ.

Problémy so zájazdom: Ako reklamovať zájazd
Výber dovolenky, cestovnej kancelárie a úrovne služieb je definitívny. Ak už raz na zvolený zájazd nastúpite, je len veľmi ťažké ovplyvniť, čo sa bude v jeho priebehu diať. Medzi najčastejšie sťažnosti zákazníkov patrí najmä to, že im neboli poskytnuté dohodnuté služby alebo úroveň hotela nezodpovedala tvrdeniam cestovnej kancelárie.

Veľká kontrola e-shopov. Ako to dopadlo?
Vytvorenie e-shopu už v súčasnosti nie je zložitá záležitosť. S príchodom internetu sa tento typ podnikania stal určitou "víziou" ľahkej cesty k zarobeniu peňazí. Slovenské e-shop, však stále podceňujú potrebu právneho compliance (zosúladenia podnikania s právnymi predpismi), čo následne vedie k nečakaným kontrolám Slovenskej Obchodnej Inšpekcie a zvýšeniu nákladov súvisiacich s peňažnými sankciami.